08.09.2016
Konsultantki Wedding Creation
177 wyświetleń

Jesteście już po zaręczynach, rodzice, znajomi są powiadomieni, zaczynamy poszukiwania odpowiedniego miejsca.
Jeżeli korzystacie z porad konsultantki ślubnej, ten artykuł będzie tylko dopełnieniem jej zadań. Profesjonalna agencja ślubna skupi się a tym, by wszystkie sprawy poruszyć na spotkaniu z managerem.
Jeżeli jednak poszukujecie sali sami, z pewnością poniższa lista ułatwi Wam rozmowy.

Dzwonimy lub piszemy do obiektu, pytamy o wolne terminy i jedziemy na spotkanie. Gdy obiekt spełnia nasze wizualne oczekiwania, dostajemy ofertę i siadamy do rozmowy. I tu często zachwyceni faktem, że znaleźliśmy to wymarzone miejsce, zapominamy o zadaniu kilku ważnych pytań. Jeżeli większość informacji znajduje się w ofercie – nie martwmy się. Zazwyczaj taka oferta jest integralną częścią umowy i wszystko, co jest w niej wpisane, będzie obowiązywało na przyjęciu. Co, jeżeli w ofercie zostały pominięte istotne dla nas elementy? Dopytajmy. Wiele z nich będzie wpisanych do umowy, jednak lepiej o nie zapytać w trakcie pierwszego spotkania – może są kwestie, które będą decydujące o rezygnacji z organizacji przyjęcia w tej sali.

Poniżej przedstawię listę kwestii, które powinny znaleźć się w ofercie weselnej obiektu. Jeżeli ich nie ma – śmiało pytajcie:

  1. Przykładowe menu i ich ceny. Wiele miejsc proponuje różne warianty, jak również indywidualną wycenę. Warto jednak poznać widełki cenowe, by mieć wstępną orientację. Porady, jak weryfikować menu co do ceny, możesz znaleźć tutaj. Jeżeli jakiś elementów nie ma w proponowanym wam menu – koniecznie o nie dopytajcie. Zapytajcie również o wegetarian, bezglutenowców i inne ewentualne specjalne menu.
  2. Koszt menu dla dzieci. Zazwyczaj jest rozdzielenie na dzieci do 5 roku życia – bezpłatnie, 5-12 – 50% ceny, >12 – 100%. Zależy to jednak od obiektu.
  3. Koszt menu dla podwykonawców (tutaj również jest zazwyczaj 50% ceny). Dopytajcie też, co wchodzi w skład menu dla podwykonawców. Są obiekty, które w tej opcji serwują tylko główny obiad. Nie pozwólcie, by osoby, które dla was pracują, były głodne. Jak zarządzić posiłkami dla podwykonawców dowiesz się już niedługo w innym artykule.
  4. Koszt alkoholu – zarówno pakietu alkoholowego, jak również informacja o możliwości (lub nie) wniesienia własnego alkoholu. Czy i w jakiej wysokości jest opłata korkowa. Przy wniesieniu własnego alkoholu, kto zajmuje się serwowaniem go do stołów. Często lokale w koszcie „korkowego” wliczają serwis alkoholi – nie pozwólcie, by płacąc za „korkowe” lub za pakiet alkoholowy, zmuszano was czy waszych gości do samodzielnego serwowania produktów wysokoprocentowych. Zapytajcie również, gdzie alkohol będzie przechowywany i jak będziecie mogli weryfikować ilość wydanych butelek. Kiedy powinniście go dostarczyć i kto będzie go od was odbierał.
  5. Wszelkie opłaty serwisowe. Jeżeli chcecie wprowadzić swoje produkty, tj. tort, słodki stół, ciasta, stół wiejski, rybny, regionalny, dopytajcie, czy będą one serwowane przez kelnerów bezpłatnie.
  6. Dodatkowe atrakcje gastronomiczne. Często lokale mają swoich dostawców – jeżeli coś was szczególnie interesuje, a nie ma tego w ofercie, dopytajcie o stół wiejski, rybny, włoski, z owocami morza itp.
  7. Minimalna i maksymalna liczba osób. Jak wygląda ustawienie w przypadku naszej liczby gości. Gdzie ustawiony jest stół Pary Młodej, gdzie stoi zespół, DJ?
  8. Ustawienie sali. Przede wszystkim, jakimi stołami i krzesłami dysponuje sala. Czy są to stoły okrągłe, prostokątne. Jeżeli w ofercie jest wpisana jedna opcja – nie bójmy się zapytać o drugą. Zapytajmy również, czy sala jest klimatyzowana/ogrzewana. Gdzie znajdują się toalety – poprośmy o pokazania toalet. W którym miejscu posiłki spożywają podwykonawcy, czy jest palarnia, czy jest sala zabaw dla dzieci?
  9. Wystrój sali – co zawiera cena. Obiekt powinien zapewnić obrusy, serwetki (zdecydowanie materiałowe nie papierowe), pokrowce na krzesła (jeżeli takie są potrzebne), zastawa stołowa, sztućce, szkło. Poproście o pokazanie wam zastawy.
  10. Dekoracja sali – czy lokal zapewnia podstawową dekorację. Co wchodzi w skład – kwiaty, świece. Jeżeli planujemy zatrudnić firmę dekoratorską, dopytajmy, czy możemy wprowadzić swoje dekoracje. Zapytajmy również, czy w ramach rezygnacji z kwiatów z obiektu, dostaniemy coś w zamian. A może wykorzystać te elementy do dekoracji innych części obiektu.
  11. Papeteria na stołach. Czy obiekt zapewnia wydruk winietek, menu. Jeżeli tak, czy jest to jeden standard, czy jest możliwość wyboru. Jeżeli organizujemy papeterię we własnym zakresie, czy obsługa rozłoży je na stołach?
  12. Obsługa w trakcie przyjęcia. Jeżeli nie ma w ofercie informacji o ilości kelnerów, nie bójcie się zapytać. Standardowo jest to 1 kelner na 20 osób. Jeżeli wydaje się wam to za mało, poproście o wycenę dodatkowej obsługi. Zapytajcie również, kto będzie koordynował wasze wesele – czy będzie to manager, czy inna osoba nadzorująca.
  13. Czas trwania przyjęcia. Powinna być podana godzina zakończenia lub czas trwania (np. do 11h). Często wytycznych tych używa się zamiennie. Jeżeli to dla waszych gości za krótko zapytajcie o możliwość przedłużenia.
  14. Wyłączność sali. Duże miejsca, posiadające wiele sal, często organizują kilka przyjęć jednocześnie. Dopytajmy o to – jeżeli zależy nam na intymności, wybierajmy mniejsze obiekty.
  15. Zasilanie prądu. Czy obiekt posiada agregat w razie awarii. Jeżeli planujemy więcej atrakcji, które będą wymagały większe zapotrzebowania na prąd, dopytajmy o ewentualne koszty.
  16. Dodatkowe atrakcje. Sala może dysponować „znajomymi” firmami oferującymi atrakcje, tj. fotobudka, animatorka dla dzieci itp.. Jeżeli atrakcje organizujecie we własnym zakresie, dopytajcie, czy nie ma co do nich przeciwwskazań . Ewentualnie jakie środki musicie podjąć, by mogły one się odbyć.
  17. Pozostałe po weselu jedzenie, napoje, dekoracje. Jeżeli nie jest to uwzględnione, dopytajcie. Zapytajcie również, czy udostępniają oni pudełka na żywność, czy musicie zorganizować je sami. Kto będzie pakował jedzenie – wy czy kelnerzy?
  18. Dostępne pokoje. Czy obiekt dysponuje pokojami, w jakiej ilości i cenie? Czy Para Młoda otrzymuje apartament gratis? Czy rodzice również? Czy rezerwując określoną ilość pokoi dla swoich gości, możecie liczyć na rabat? Co jest zapewnione gościom w pokojach (woda, ręczniki, podstawowe kosmetyki, suszarka do włosów, żelazko itp.)
  19. Informacje o płatnościach – zaliczka/zadatek rezerwacyjny, zaliczka/zadatek w trakcie organizacji, opłata przed/po przyjęciu. Nie zgadzajcie się na płatności za elementy dodatkowe (np zamówione podczas przyjęcia) na zakończenie wesela. Będziecie zmęczeni, zaaferowani. Poproście o regulację na drugi dzień lub w poniedziałek przelewem.
  20. Dodatkowe koszty. Poproście o przedstawienie Wam takich kwestii. Nie pozwólcie, by w trakcie przygotowań do wesela coś was jeszcze zaskoczyło. Pytajcie o wszystko, co przychodzi wam do głowy.

I pamiętajcie – im więcej dowiecie się na pierwszym spotkaniu, tym łatwiej będzie wam wybrać miejsce. A po wyborze, im więcej kwestii ustalicie na początku, tym precyzyjniej przedstawi się wasz budżet i pozwoli to na lepsze zarządzanie nim.

A w następnym artykule przedstawię elementy, które powinny znaleźć się w umowie weselnej.

09-TCX-dinner-table-at-wedding-wedding1012

http://blog.redapplelipstick.com/

Komentarze

komentarzy

Autor
Konsultantki Wedding Creation